Blar i 3 - Insight / Innsikt på tittel
Viser treff 104-123 av 210
-
Higher education governance and policy instruments in four countries
(NIFU Innsikt;2020-6, Others, 2020-10-19)This policy brief is a part of a study on the governance of Higher Education in Norway. The objective of the research project is to provide an overview of the various steering tools and actors that are at play within the ... -
Hva er det viktig at Norge prioriterer av energiforskning?
(NIFU Innsikt;2024:1, Others, 2024-02) -
Hva vet vi om effekten av økt lærertetthet på elevenes læringsutbytte
(NIFU Innsikt;2019-20, Others, 2019-11-05)Betydningen av lærertetthet for elevers læringsutbytte et av de mest debatterte forholdene knyttet til ressursbruk i skolen, både i politikk og forskning. NIFU evaluerer norm for lærertetthet på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet ... -
Identifying and facilitating high quality research
(R-QUEST Policy Brief;1, Others, 2016)Policies attempting to promote high quality research are widespread. But what does it mean to promote high quality research? And do the policies work? This policy brief summarises what we know and do not know about these issues. -
The impact of the structural reform: what do academics think and do?
(NIFU Innsikt;2022-1, Others, 2022-02-24)In 2015 a large-scale structural reform was introduced in Norway, aiming at improving the quality of higher education. Through mergers between institutions, reform objectives such as high-quality education and research, ... -
Informasjonsbladet Nordisk FoU-statistikk: 2011
(Others, 2012-03-05)Informasjonsblad om nordisk FoU-statistikk. Kildene er de nasjonale produsenter av FoU-statistikk, OECDs Main Science and Technology Indicators og Eurostat. -
Informasjonsbladet Nordisk FoU-statistikk: 2012
(Others, 2013-12)Informasjonsblad om nordisk FoU-statistikk. Kildene er de nasjonale produsenter av FoU-statistikk, OECDs Main Science and Technology Indicators og Eurostat. -
Informasjonsbladet Nordisk FoU-statistikk: 2013
(Others, 2015-02)Informasjonsblad om nordisk FoU-statistikk. Kildene er de nasjonale produsenter av FoU-statistikk, OECDs Main Science and Technology Indicators og Eurostat. -
Informasjonsbladet Nordisk FoU-statistikk: 2014
(Others, 2016-02-22)Informasjonsblad om nordisk FoU-statistikk. Kildene er de nasjonale produsenter av FoU-statistikk, OECDs Main Science and Technology Indicators og Eurostat. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2007: Main results
(Others, 2009-01-09)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2008: Main results
(Others, 2009-11-06)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2009: Main results
(Others, 2011-03-08)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2010: Main results
(Others, 2011-11-04)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2011: Main results
(Others, 2013-01-14)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2012: Main results
(Others, 2013-10-28)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
Information from the Norwegian R&D statistics 2014: Main results
(Others, 2016-02-05)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway -
Information from the Norwegian R&D statistics: Main results
(Others, 2006-12-22)Newsletter presenting main results from the R&D statistics of Norway. -
An initial bibliometric mapping of six higher education institutions undergoing structural changes
(NIFU Innsikt;2021-4, Others, 2020-02-26)One objective of the Structural Reform introduced in Norwegian higher education in 2015 is to promote high quality of research and contribute to more academic environments performing at a high international level. Higher ... -
Innovativ matematikkundervisning på barnetrinnet førte til positive resultater
(NIFU Innsikt;2021-11, Others, 2021-06-03)Matematikkundervisning på barnetrinnet med læreverket Dragonbox Skole har så langt vært en suksess. Implementeringen har hatt god oppslutning med engasjerte lærere. Elevene som brukte læreverket, gjorde det bedre på ... -
Kjønnsbalanse blant forskere i norsk akademia
(NIFU Innsikt;2020-18, Others, 2020-11-21)I 2019 deltok nesten 37 500 forskere og faglig personale i forskning og utviklingsarbeid (FoU) i universitets- og høgskolesektoren og instituttsektoren samlet. Blant disse var 49 prosent kvinner. Sammenlignet med ...