Communities
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2022
(NIFU-rapport;2022:11, Research report, 2022-06)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
Bærekraft og grønn omstilling i universitets- og høyskolesektoren
(NIFU Innsikt;2022:6, Others, 2022-06)En gjennomgang av sentrale strategidokumenter for universiteter og høyskoler i Norge viser at det er store variasjoner i hvilken grad lærestedene vektlegger og arbeider med bærekraftig omstilling. Selv om noen universiteter ... -
Digital technologies for primary education in disadvantaged contexts: An explorative review
(NIFU Arbeidsnotat;2022:7, Working paper, 2022-02)Particularly in ‘early’ or ‘major’ adopting countries of digital technologies research on digital transformation in schools has been expanding. Such research, however, is fragmented for ‘late’ adopting countries with a ... -
Virkemiddelapparatet, stiavhengighet og grønn omstilling
(NIFU Innsikt;2022-7, Others, 2022-06-10)Norge har ambisiøse forpliktelser i klimapolitikken; i henhold til Parisavtalen må utslippene reduseres med minst 50 prosent innen 2030 sammenlignet med 1990-nivået. Til sammenligning klarte Norge å redusere utslippene med ... -
Dokumentasjon av data fra Kandidatundersøkelsen 2021: Spørreundersøkelse til personer som ble uteksaminert med mastergrad våren 2021
(NIFU Arbeidsnotat;2022:6, Working paper, 2022-06)I dette dokumentasjonsnotatet beskrives datagrunnlaget fra den norske kandidatundersøkelsen. Undersøkelsen er en nasjonal spørreundersøkelse som retter seg mot nyutdannede personer med universitets- og høgskoleutdanning. ...