Velg et delarkiv for å bla i samlingene

Bladet Forskningspolitikk (1978-) [169]
NAVFs utredningsinstitutt (1954-1995) [432]
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning [2055]
STEP Centre for Innovation Research (1994-2004) [200]
  • Evaluering av forsøk med vurdering av orden og oppførsel uten karakter 

    Reiling, Rune Borgan; Alne, Ragnar Hjellset; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Pedersen, Cathrine; Fidjeland, Andreas (NIFU Arbeidsnotat;12, Working paper, 2024-09)
    NIFU gjennomfører utprøving og forsking om orden og oppførsel uten karakterer på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Denne oppstartsrapporten beskriver prosjektet, og redegjør for hvordan evalueringsprosessen skal gjennomføres.
  • Virksomheten ved Senter for grunnforskning (CAS) 

    Fossum, Lone Wanderås; Drange, Christina Vogsted (NIFU Arbeidsnotat;2024: 1, Working paper, 2024-09)
    Dette arbeidsnotatet presenterer resultater fra et kunnskapsgrunnlag som er pro-dusert av NIFU på oppdrag fra Senter for grunnforskning. Oppdraget har bestått av å samle inn erfaringer og innspill fra forskere som har hatt ...
  • Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2024 

    Bergene, Ann Cecilie; Samuelsen, Ørjan; Tahir, Harja; Vonen, Maria Njølstad; de Besche, Torstein; Drange, Christina Vogsted (NIFU-rapport;2024: 11, Report, 2024-08)
    Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ...
  • A scoping review of school leadership practices in Lesson Study 

    Borg, Elin; Finne, Joakim (Peer reviewed; Journal article, 2024)
    There is growing interest in the value of teacher–learning communities for practice improvement. Lesson Study is an approach to build capacity, strengthen professional communities among teachers, and improve teaching. This ...
  • Research trends on digital school leadership over time: Science mapping and content analysis 

    Wollscheid, Sabine; Tømte, Cathrine Edelhard; Egeberg, Gunstein Christoffer; Karlstrøm, Henrik; Fossum, Lone Wanderås (Peer reviewed; Journal article, 2024)
    The purpose of this study is to map trends in literature about digital school leadership over the last decades. Combining bibliometric and automatic content analyses, we map and analyze a sample of 350 documents, retrieved ...

Vis flere