Vilkår for inkluderende opplæring: Sluttrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever
Lødding, Berit; Kindt, Marianne Takvam; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Randen, Gunhild Tveit; Grøgaard, Jens B.; Tahir, Hajra; Samuelsen, Ørjan Arnevig
Research report
![Thumbnail](/nifu-xmlui/bitstream/handle/11250/3132566/NIFUrapport2024-4.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Date
2024-05Metadata
Show full item recordCollections
- 1 - Reports / Rapporter [992]
Abstract
Dette er sluttrapporten fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever som er gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Den viser at vilkårene for inkluderende opplæring av nyankomne elever omfatter blant annet anerkjennelse av elevenes kunnskaper og ressurser, læreres kompetanse i tilrettelegging for andrespråkslæring, godt samarbeid mellom ulike yrkesgrupper og oppfølging av den lovfestede retten til særskilt språkopplæring.