dc.contributor.author | Lødding, Berit | |
dc.contributor.author | Kindt, Marianne Takvam | |
dc.contributor.author | Vennerød-Diesen, Frida Felicia | |
dc.contributor.author | Randen, Gunhild Tveit | |
dc.contributor.author | Grøgaard, Jens B. | |
dc.contributor.author | Tahir, Hajra | |
dc.contributor.author | Samuelsen, Ørjan Arnevig | |
dc.date.accessioned | 2024-06-04T13:17:35Z | |
dc.date.available | 2024-06-04T13:17:35Z | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0637-2 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3132566 | |
dc.description.abstract | Dette er sluttrapporten fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever som er gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Den viser at vilkårene for inkluderende opplæring av nyankomne elever omfatter blant annet anerkjennelse av elevenes kunnskaper og ressurser, læreres kompetanse i tilrettelegging for andrespråkslæring, godt samarbeid mellom ulike yrkesgrupper og oppfølging av den lovfestede retten til særskilt språkopplæring. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2024:4 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Sluttrapport | en_US |
dc.subject | Nyankomne elever | en_US |
dc.subject | Opplæringstilbud | en_US |
dc.title | Vilkår for inkluderende opplæring: Sluttrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 182 | en_US |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | en_US |