Evaluering av etablering av ordning med Senter for fremragende utdanning (SFU): En kvalitativ analyse av aktørenes erfaringer og vurderinger
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/280409Utgivelsesdato
2013-01-21Metadata
Vis full innførselSamlinger
- 1 - Reports / Rapporter [987]
Sammendrag
Med Stjernø-utvalgets forslag om å opprette et ”Senter for fremragende undervisning” ble det signalisert et ønske om ambisiøse nye nasjonale virkemidler for å heve kvalitet og status på høyere utdanning i Norge. Denne rapporten analyserer sentrale aktørers erfaringer og vurderinger fra prosessene rundt etableringen av pilotsenteret 2011 i det som etter UHR- utredningen i 2009 ble kalt ”Senter for fremragende utdanning” (SFU). Datamaterialet er hentet fra policydokumenter, høringsuttalelser, komitévurderinger, søknadspapirer, samt intervjudata med 15 ulike aktører sentrale i etableringsprosessene.