Show simple item record

dc.contributor.authorSiddiq, Fazilat
dc.contributor.authorLarsen, Even Hellan
dc.contributor.authorReiling, Rune Borgan
dc.contributor.authorWollscheid, Sabine
dc.contributor.authorVaagland, Karin
dc.contributor.authorTømte, Cathrine
dc.date.accessioned2018-06-15T08:35:55Z
dc.date.available2018-06-15T08:35:55Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.isbn978-82-327-0322-7
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2501733
dc.description.abstractNorske myndigheter har lansert strategien «Tett på realfag» for perioden 2015–2019. Denne skal bidra til at barns og unges kompetanse forbedres i naturfag og matematikk. Et uttalt mål er at flere barn og unge skal prestere på et høyt og avansert nivå i disse fagområdene og at andelene barn og unge som presterer på et lavt nivå, reduseres. Strategien skal bidra til økt kompetanse i realfag for både barn, elever og ansatte i barnehage og grunnopplæring. På oppdrag fra Utdanningsdirektoratet skal NIFU evaluere strategien. Foreliggende rapport, delrapport 1, er den første av fire rapporter som samlet presenterer funnene fra evalueringen. Delrapport 1 omfatter status før implementeringen av strategien. En beskrivelse av konteksten som strategien ble innført i, vil gi en forståelse av behovet for en realfagsstrategi og for hvilke forventninger det er rimelig å tillegge strategien. Analysene fra delrapport 1 skal også underbygge og peke på potensielle utfordringer ved å utføre en forskjeller-i-forskjeller-analyse i evalueringens sluttrapport.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2018:5
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectTett på realfagnb_NO
dc.subjectNasjonal strateginb_NO
dc.subjectBarnehagenb_NO
dc.subjectGrunnopplæringnb_NO
dc.titleEvaluering av «Tett på realfag». Status før implementeringen. Delrapport 1. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015-2019)nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber164nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal