Show simple item record

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorSkule, Sveinung
dc.date.accessioned2018-03-08T15:56:18Z
dc.date.available2018-03-08T15:56:18Z
dc.date.created2018-01-18T21:31:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSamfundsøkonomen. 2017, 21 (3), 42-49.nb_NO
dc.identifier.issn0108-3937
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2489588
dc.description.abstractBåde fra et individuelt og et samfunnsmessig perspektiv er det et mål at det er godt samsvar mellom behovene i arbeidsmarkedet og utdanningssystemets kandidatproduksjon innenfor ulike utdanningsnivå og fagområder. Norge framstår som et land med godt samsvar mellom høyere utdanning og arbeidsmarked, men betydelige utfordringer i samsvaret mellom fagopplæringen og arbeidsmarkedet. Denne artikkelen belyser noen av årsakene både til match og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norge og peker på noen tentative lærdommer fra «det norske caset».nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttps://www.djoef-forlag.dk/services/samf/index.php
dc.titleMatch og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norgenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber42-49nb_NO
dc.source.volume21nb_NO
dc.source.journalSamfundsøkonomennb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.cristin1546874
cristin.unitcode7463,0,0,0
cristin.unitnameNIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record