dc.contributor.author | Lødding, Berit | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.contributor.author | Skule, Sveinung | |
dc.date.accessioned | 2018-03-08T15:56:18Z | |
dc.date.available | 2018-03-08T15:56:18Z | |
dc.date.created | 2018-01-18T21:31:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Samfundsøkonomen. 2017, 21 (3), 42-49. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0108-3937 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2489588 | |
dc.description.abstract | Både fra et individuelt og et samfunnsmessig perspektiv er det et mål at det er godt samsvar mellom behovene i arbeidsmarkedet og utdanningssystemets kandidatproduksjon innenfor ulike utdanningsnivå og fagområder. Norge framstår som et land med godt samsvar mellom høyere utdanning og arbeidsmarked, men betydelige utfordringer i samsvaret mellom fagopplæringen og arbeidsmarkedet. Denne artikkelen belyser noen av årsakene både til match og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norge og peker på noen tentative lærdommer fra «det norske caset». | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.uri | https://www.djoef-forlag.dk/services/samf/index.php | |
dc.title | Match og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norge | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 42-49 | nb_NO |
dc.source.volume | 21 | nb_NO |
dc.source.journal | Samfundsøkonomen | nb_NO |
dc.source.issue | 3 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1546874 | |
cristin.unitcode | 7463,0,0,0 | |
cristin.unitname | NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |