Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorSkule, Sveinung
dc.date.accessioned2018-03-08T15:56:18Z
dc.date.available2018-03-08T15:56:18Z
dc.date.created2018-01-18T21:31:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSamfundsøkonomen. 2017, 21 (3), 42-49.nb_NO
dc.identifier.issn0108-3937
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2489588
dc.description.abstractBåde fra et individuelt og et samfunnsmessig perspektiv er det et mål at det er godt samsvar mellom behovene i arbeidsmarkedet og utdanningssystemets kandidatproduksjon innenfor ulike utdanningsnivå og fagområder. Norge framstår som et land med godt samsvar mellom høyere utdanning og arbeidsmarked, men betydelige utfordringer i samsvaret mellom fagopplæringen og arbeidsmarkedet. Denne artikkelen belyser noen av årsakene både til match og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norge og peker på noen tentative lærdommer fra «det norske caset».nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttps://www.djoef-forlag.dk/services/samf/index.php
dc.titleMatch og mismatch mellom utdanning og arbeidsmarked i Norgenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber42-49nb_NO
dc.source.volume21nb_NO
dc.source.journalSamfundsøkonomennb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.cristin1546874
cristin.unitcode7463,0,0,0
cristin.unitnameNIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel