Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkjelbred, Siv-Elisabeth
dc.date.accessioned2024-04-10T10:38:35Z
dc.date.available2024-04-10T10:38:35Z
dc.date.issued2024-04-10
dc.identifier.issn2704-0771
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3125771
dc.description.abstractUngdommer er sikret plass på en av de tre utdanningsprogrammene de ønsker seg. Men i hvilken grad er det et reelt ønske for eleven å begynne ved sitt andre- og tredjevalg? I dette notatet belyser vi motivasjon for og tilfredshet med valg av videregående opplæring basert på en spørreundersøkelse til elever i ungdomsskoler i Lørenskog og Horten. Funnene viser at andre- eller tredjevalget ansees som langt dårligere alternativ enn førstevalget.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU Innsikt;2024-3
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePrioriteringer ved valg av videregående opplæringen_US
dc.typeOthersen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal