Prioriteringer ved valg av videregående opplæring
dc.contributor.author | Skjelbred, Siv-Elisabeth | |
dc.date.accessioned | 2024-04-10T10:38:35Z | |
dc.date.available | 2024-04-10T10:38:35Z | |
dc.date.issued | 2024-04-10 | |
dc.identifier.issn | 2704-0771 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3125771 | |
dc.description.abstract | Ungdommer er sikret plass på en av de tre utdanningsprogrammene de ønsker seg. Men i hvilken grad er det et reelt ønske for eleven å begynne ved sitt andre- og tredjevalg? I dette notatet belyser vi motivasjon for og tilfredshet med valg av videregående opplæring basert på en spørreundersøkelse til elever i ungdomsskoler i Lørenskog og Horten. Funnene viser at andre- eller tredjevalget ansees som langt dårligere alternativ enn førstevalget. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Innsikt;2024-3 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Prioriteringer ved valg av videregående opplæring | en_US |
dc.type | Others | en_US |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
3 - Insight / Innsikt [210]
Policy Briefs on Research and Education