Læremidler i grunnskole og videregående skole: En analyse av tilgang på, balanse mellom og valg av trykte og digitale læremidler i grunnskole og videregående skole
Research report

View/ Open
Date
2023-08Metadata
Show full item recordCollections
- 1 - Reports / Rapporter [979]
Abstract
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har skrevet denne rapporten på oppdrag for Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening (NFFO). Datagrunnlaget for rapporten er tidligere innsamlede data fra Spørsmål til Skole-Norge, som NIFU samler inn på vegne av Utdanningsdirektoratet.
Publisher
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUSeries
NIFU-rapport;2023:13Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Pensum i høyere utdanning – hvilke læremidler brukes? Kartlegging av praksis i utvalgte fag
Schwach, Vera; Mæsel, Elin Seim (NIFU rapport;2013-29, Research report, 2013-11)På oppdrag av Kopinor har NIFU kartlagt læremidler ved høyere læresteder. Bakgrunnen for oppdraget er at Universitets- og høgskolerådet (UHR), på vegne av institusjonene i universitets- og høgskolesektoren, avtaler med ... -
Læremidler og formidling i høyere utdanning: En evaluering av tilskuddsordningen og en vurdering av insentivene
Sivertsen, Gunnar; Løver, Nalini; Mæsel, Elin Seim; Tømte, Cathrine (NIFU-rapport;2016:18, Research report, 2016-06-28)Denne rapporten svarer på et todelt oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. Den ene delen består i å utrede en mulig indikator for fagfellevurdert formidling som kan inngå i finansieringssystemet for universiteter og høgskoler. ... -
Valg og bruk av læremidler: Innledende analyser av en spørreundersøkelse til lærere
Waagene, Erica; Gjerustad, Cay (NIFU Arbeidsnotat;2015-12, Working Paper, 2015-06)Dette arbeidsnotatet er den første rapporteringen fra en spørreundersøkelse til lærere om valg og bruk av læremidler. Undersøkelsen er en del av forskningsprosjektet Ark&App, ledet av Institutt for pedagogikk (IPED) ved ...