Evalueringen av fagfornyelsen yrkesfag, andre syntese
Skålholt, Asgeir; Aakernes, Nina; Andresen, Silje; Aspøy, Tove Mogstad; Dahlback, Jorunn; Høst, Håkon; Johannesen, Hedvig Skonhoft; Lillebø, Otto Sevaldson; Lyckander, Rønnaug Haugland; Lysvik, Rebekka Ravn; Nyen, Torgeir; Vagle, Inger
Others
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3083917Utgivelsesdato
2023-08Metadata
Vis full innførselSamlinger
- 3 - Insight / Innsikt [223]
Sammendrag
I dette syntesenotatet vil vi se på implementeringen av nye læreplaner og ny struktur på vg2 som følge av fagfornyelsen. Vi ser også på analyser av overganger fra vg1 til vg2, overganger fra vg2 til vg3, hvordan fagfornyelsen tolkes av arbeidslivet med tanke på endringer i arbeidslivsrelevans, samt en analyse av hvordan læreplanene blir formidlet ut til lærebedriftene. Dette syntesenotatet bygger på analysene gjort i andre delrapport fra evalueringen av fagfornyelsen yrkesfag.