Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHetland, Per
dc.contributor.authorSolum, Nils Henrik
dc.date.accessioned2015-05-10T15:14:50Z
dc.date.available2015-05-10T15:14:50Z
dc.date.issued2008-07
dc.identifier.isbn978-82-7218-584-7
dc.identifier.issn1504-1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/283431
dc.description.abstractTre problemstillinger står sentralt i denne rapporten: 1) Hva er status for satsingen på digital kompetanse i norsk allmennlærerutdanning? 2) Hvilke strategier følger utdanningsinstitusjonene i satsingen på digital kompetanse? og 3) Hva er hovedutfordringene i det videre arbeidet med digital kompetanse i allmennlærerutdanningen? Digital kompetanse ble introdusert som én av fem grunnleggende ferdigheter innenfor reformen Kunnskapsløftet i 2006. Rapporten bygger på en forståelse av digital kompetanse som ferdigheter, kunnskaper, kreativitet og holdninger som alle trenger for å kunne bruke digitale medier til læring og mestring i kunnskapssamfunnet. Samtidig er digital kompetanse en kompetanse som skal bygge bro mellom andre sentrale ferdigheter. Vi har gjennomført tekstanalyse av plandokumenter, informantintervjuer ved utvalgte lærerutdanningsinstitusjoner og fokusgruppeintervjuer av studentgrupper ved de samme institusjonene samt institusjonsrepresentanter på samling for Nettverk for Pedagogisk bruk av IKT.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-rapport;2008-28
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.subjectAllmennlærerudanningnb_NO
dc.subjectDigital kompetansenb_NO
dc.titleDigital kompetanse i norsk lærerutdanningnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber80nb_NO
dc.relation.projectITU – forsknings- og kompetansenettverk for IT i utdanningennb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge