Show simple item record

dc.contributor.authorHøst, Håkon
dc.date.accessioned2015-05-10T12:54:59Z
dc.date.available2015-05-10T12:54:59Z
dc.date.issued2008-04
dc.identifier.isbn978-82-7218-576-2
dc.identifier.issn1504-1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/283415
dc.description.abstractDenne rapporten tar for seg en del sentrale utviklingstrekk ved fag- og yrkesopplæringen (VET) i Norge. Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet som ønsket en bakgrunn for sin egen rapportering på dette området til Cedefop. NIFU STEP-rapporten omfatter blant annet temaer som hvordan læreplasstilgangen utvikler seg i spenningsforholdet mellom utdanningspolitikk og økonomiske konjunkturer, utviklingen i ungdoms og voksnes tilgang til fag- og yrkesopplæring, og endringer i styringen av VET. I tillegg til å oppsummere eksisterende kunnskap på ulike felt, bidrar rapporten også med ny kunnskap på viktige områder. Ikke overraskende har arbeidet med rapporten også avdekket store, udekkede kunnskapsbehov innenfor dette sentrale området av videregående opplæring i Norge.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-rapport;2008-20
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFag- og yrkesopplæringnb_NO
dc.subjectLæreplassnb_NO
dc.subjectVideregåendenb_NO
dc.titleFag- og yrkesopplæringen i Norge – noen sentrale utviklingstrekknb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber95nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge