Show simple item record

dc.contributor.authorGrøgaard, Jens B.
dc.date.accessioned2015-04-03T18:06:19Z
dc.date.available2015-04-03T18:06:19Z
dc.date.issued2012-11
dc.identifier.isbn978-82-7218-868-8
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280921
dc.description.abstractDette er 5. delrapport fra prosjektet 'Ressurser og resultater i grunnopplæringen'. Vi spør: Hva kjennetegner barneskoler som oppnår høy skår på nasjonale prøver? Vi finner at gode barneskoler har stort undervisningsomfang med en lærerstyrt profil i undervisningen, et trivelig, inkluderende, støttende, punktlig og faglig fokusert arbeids- og læringsmiljø, et høyere timetall enn det minimum som fastsettes av skolemyndighetene og en godt utbygget informasjonsteknologisk infrastruktur. Det er heller ikke tvil om at gode barneskoler har en sosialt gunstig elevsammensetning, noe som innebærer at barnas foreldre har høy utdanning og inntekt og høy andel gifte foreldre. Det er interessant at det synes å være positivt med et visst minoritetsinnslag blant elevene, ikke for lite, ikke for mye.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2012-38
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectSosioøkonomisk bakgrunnnb_NO
dc.subjectNasjonale prøvernb_NO
dc.titleHva kjennetegner barneskoler som oppnår høy skår på nasjonale prøver? Delrapport 5 fra prosjektet 'Ressurser og resultater i grunnopplæringen'nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge