Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStensaker, Bjørn
dc.contributor.authorVabø, Agnete
dc.contributor.authorFrølich, Nicoline
dc.contributor.authorBleiklie, Ivar
dc.contributor.authorKvam, Endre
dc.contributor.authorWaagene, Erica
dc.date.accessioned2015-03-31T15:50:32Z
dc.date.available2015-03-31T15:50:32Z
dc.date.issued2013-11
dc.identifier.isbn978-82-7218-961-6
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280771
dc.description.abstractI 2003 ble det åpnet for at universiteter og høyskoler skulle få mulighet til å velge mellom to hovedmodeller for styring og ledelse på øverste nivå/lærestedsnivå. Flere læresteder har siden 2003 gjort endringer i egen styringsmodell, og NIFU har på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet gjennomført en studie av hvilken betydning den nevnte modellen har for lærestedenes strategiarbeid. Et av hovedfunnene i studien er at man kan se en utvikling i retning av bedre strategisk styringskapasitet på sentralt nivå ved lærestedene. Samtidig synes denne styringskapasiteten ikke å avhenge av type ledelsesmodell, men fremkommer som en funksjon av kjennetegn ved institusjonenes faglige og institusjonelle tradisjoner og historie, endrede relasjoner til Kunnskapsdepartementet, og ulik intern dynamikk.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2013-43
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectStyring og ledelsenb_NO
dc.subjectOrganiseringnb_NO
dc.subjectStrateginb_NO
dc.titleStyring og strategi: Betydningen av ulike styringsmodeller for lærestedenes strategiarbeidnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge