Avkorting av studier på grunnlag av realkompetanse
dc.contributor.author | Brandt, Ellen | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T13:21:24Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T13:21:24Z | |
dc.date.issued | 2005-03 | |
dc.identifier.issn | 1504–1832 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280594 | |
dc.description.abstract | Studenter fikk fra 2001 muligheten til å få avkortet studiet, ved å søke om å få fritak for eksamen eller prøve på grunnlag av dokumentert realkompetanse. Utdanningspolitisk er det viktig å undersøke i hvilken grad studentene har brukt denne muligheten og i hvilken grad fagmiljøer ved universiteter og høgskoler har innvilget søknadene om fritak etter å ha foretatt faglige vurderinger. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserie;2005-5 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Realkompetanse | nb_NO |
dc.title | Avkorting av studier på grunnlag av realkompetanse | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
1 - Reports / Rapporter [992]
NIFU Report Series