dc.contributor.author | Brandt, Ellen | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T11:03:48Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T11:03:48Z | |
dc.date.issued | 2003-12 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280536 | |
dc.description.abstract | Med Kompetansereformen i 1998 var det forventninger om at flere yrkesaktive skulle ta etter- og videreutdanning, også tilbud fra universitetene. Å delta i slik utdanning er imidlertid avhengig av blant annat betalingsevnen hos potensielle deltakere og deres arbeidsgivere. Universitetene har fått lavere deltakertall i noen typer etter- og videreutdanning. Samtidig har nye tilbud gitt som fjernundervisning blitt populære. Fakultetenes tradisjonelle markeder er i endring, mens nye markeder gir muligheter. Dette er bakgrunnen for at NIFU på oppdrag fra Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) har foretatt en utredning om Etter- og videreutdanning ved universitetene 1998-2002. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;2003-31 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Etter- og videreutdanning | nb_NO |
dc.title | Etter- og videreutdanning ved universitetene 1998-2002: Omfang, målgruppe, finansiering og opplegg | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |