Show simple item record

dc.contributor.authorWaagene, Erica
dc.contributor.authorStøren, Liv Anne
dc.date.accessioned2015-03-30T09:10:45Z
dc.date.available2015-03-30T09:10:45Z
dc.date.issued2013-10
dc.identifier.isbn978-82-7218-957-9
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280509
dc.description.abstractFagskolene bygger på videregående opplæring og skal være et alternativ til høyere utdanning. Skolene gir et mangfold av tilbud, både med hensyn til fagfelt og varighet på utdanningen. Rapporten er en videreføring av en liknende undersøkelse som ble gjennomført i 2012, og et av formålene var å øke svarprosenten i forhold til den første undersøkelsen. Hovedformålet med undersøkelsen er å undersøke situasjonen på arbeidsmarkedet ca. tre kvart år etter eksamen – herunder spesielt å kartlegge yrkesrelevansen av utdanningen, å undersøke omfang av videreutdanning, motiver for å ta fagskoleutdanning og «hvem» de fagskoleutdannede er. Resultatene sammenliknes også med resultater fra den første undersøkelsen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2013-40
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFagskolenb_NO
dc.subjectYrkesrelevansnb_NO
dc.subjectArbeidsmarkedstilpasningnb_NO
dc.titleFagskoleutdannedes studiesituasjon og arbeidsmarkedssituasjon. Kandidatundersøkelse blant fagskoleutdannede uteksaminert våren 2012nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge