Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBøring, Pål
dc.contributor.authorWiborg, Øyvind
dc.contributor.authorSkule, Sveinung
dc.date.accessioned2015-03-29T11:18:54Z
dc.date.available2015-03-29T11:18:54Z
dc.date.issued2013-03-01
dc.identifier.isbn978-82-7218-898-5
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280403
dc.description.abstractFormålet med denne rapporten er å undersøke hvorfor deltakelsen i livslang læring varierer mellom ulike grupper i norsk arbeidsliv. Vi beskriver først hvordan deltakelsen i ulike former for læring har utviklet seg fra 2003 til 2011, og undersøker deretter hvilke forhold som gjør at noen grupper deltar mer enn andre i ulike former for læring. Med livslang læring menes deltakelse i minst én av følgende tre former for læring: 1. Deltakelse i videreutdanning som gir formell kompetanse. 2. Deltakelse i kurs og opplæring som ikke gir formell kompetanse. 3. Hvorvidt arbeidet er læringsintensivt eller ikke, som er et subjektivt mål på omfanget av uformell læring i det daglige arbeidet. I rapporten undersøker vi om deltakelsen i de tre formene for læring varierer med en rekke individuelle kjennetegn ved deltakerne og med ulike forhold ved bedriftene som deltakerne arbeider i.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2013-7
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectLivslang læringnb_NO
dc.subjectEtter- og videreutdanningnb_NO
dc.titleLivslang læring i norsk arbeidsliv: Hvorfor varierer deltakelsen?nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge