dc.contributor.author | Børing, Pål | |
dc.contributor.author | Wiborg, Øyvind | |
dc.contributor.author | Skule, Sveinung | |
dc.date.accessioned | 2015-03-29T11:18:54Z | |
dc.date.available | 2015-03-29T11:18:54Z | |
dc.date.issued | 2013-03-01 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-898-5 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280403 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne rapporten er å undersøke hvorfor deltakelsen i livslang læring varierer mellom ulike grupper i norsk arbeidsliv. Vi beskriver først hvordan deltakelsen i ulike former for læring har utviklet seg fra 2003 til 2011, og undersøker deretter hvilke forhold som gjør at noen grupper deltar mer enn andre i ulike former for læring. Med livslang læring menes deltakelse i minst én av følgende tre former for læring: 1. Deltakelse i videreutdanning som gir formell kompetanse. 2. Deltakelse i kurs og opplæring som ikke gir formell kompetanse. 3. Hvorvidt arbeidet er læringsintensivt eller ikke, som er et subjektivt mål på omfanget av uformell læring i det daglige arbeidet. I rapporten undersøker vi om deltakelsen i de tre formene for læring varierer med en rekke individuelle kjennetegn ved deltakerne og med ulike forhold ved bedriftene som deltakerne arbeider i. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2013-7 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Livslang læring | nb_NO |
dc.subject | Etter- og videreutdanning | nb_NO |
dc.title | Livslang læring i norsk arbeidsliv: Hvorfor varierer deltakelsen? | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |