Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorVibe, Nils
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.date.accessioned2015-03-28T07:36:37Z
dc.date.available2015-03-28T07:36:37Z
dc.date.issued2014-11
dc.identifier.isbn978-82-327-0047-9
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280358
dc.description.abstractEtt resultat i TALIS 2013 gir grunn til bekymring. Norge er ett av de landene der lærerne i svakest grad gir uttrykk for å mestre viktige sider ved undervisningen. I forhold til de andre landene gir for eksempel de norske lærerne i liten grad uttrykk for at de klarer å motivere elver med svak interesse for skolearbeidet. Resultatet er ikke enkelt å fortolke. Det kan handle om at norske lærere står overfor mer utfordrende oppgaver i klasserommet enn lærere i andre land, det kan være et uttrykk for en høy grad av selvrefleksjon og bevissthet om hvor mye arbeid som ligger i det å engasjere de med svakest motivasjon for læring, eller at de har svake forutsetninger for å mestre selve oppgaven.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2014-41
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectSkoleledelsenb_NO
dc.subjectKompetansenb_NO
dc.subjectLæringnb_NO
dc.titleKompetanse og praksis blant norske lærere: Resultater fra TALIS-undersøkelsen i 2013nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge