dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.contributor.author | Vibe, Nils | |
dc.contributor.author | Carlsten, Tone Cecilie | |
dc.date.accessioned | 2015-03-28T07:36:37Z | |
dc.date.available | 2015-03-28T07:36:37Z | |
dc.date.issued | 2014-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0047-9 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280358 | |
dc.description.abstract | Ett resultat i TALIS 2013 gir grunn til bekymring. Norge er ett av de landene der lærerne i svakest grad gir uttrykk for å mestre viktige sider ved undervisningen. I forhold til de andre landene gir for eksempel de norske lærerne i liten grad uttrykk for at de klarer å motivere elver med svak interesse for skolearbeidet. Resultatet er ikke enkelt å fortolke. Det kan handle om at norske lærere står overfor mer utfordrende oppgaver i klasserommet enn lærere i andre land, det kan være et uttrykk for en høy grad av selvrefleksjon og bevissthet om hvor mye arbeid som ligger i det å engasjere de med svakest motivasjon for læring, eller at de har svake forutsetninger for å mestre selve oppgaven. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2014-41 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Skoleledelse | nb_NO |
dc.subject | Kompetanse | nb_NO |
dc.subject | Læring | nb_NO |
dc.title | Kompetanse og praksis blant norske lærere: Resultater fra TALIS-undersøkelsen i 2013 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |