Show simple item record

dc.contributor.authorKårstein, Asbjørn
dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.date.accessioned2015-03-23T16:32:46Z
dc.date.available2015-03-23T16:32:46Z
dc.date.issued2014-05-05
dc.identifier.isbn978-82-7218-998-2
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280127
dc.description.abstractMange studier har vist en rekke utfordringer knyttet til den eksterne, veiledede praksisen i helse- og sosialfagene. I denne rapporten har vi gått gjennom og diskutert både utfordringene, men også pekt på muligheter for god praksis, og hvilke kriterier som kjennetegner god praksis. Disse kan igjen være et godt grunnlag for å utvikle indikatorer på kvalitet i praksisstudier. Noe av utfordringen med alle deler av et slikt arbeid ligger i det store mangfoldet av utdanninger og institusjoner og praksisfelt som nødvendigvis blir involvert. Mange spesifikke trekk ved den enkelte utdanning og praksissted vil nødvendigvis spille inn, i tillegg til at det er forskjellige lovverk og dokumenter som styrer arbeidet i de forskjellige praksisfeltene, og ansvaret for tilrettelegging for praksis.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2014-16
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectHelse og sosialnb_NO
dc.subjectKvalitetnb_NO
dc.titlePraksis i helse- og sosialfagutdanningene: En litteraturgjennomgangnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge