Show simple item record

dc.contributor.authorLekve, Kyrre
dc.contributor.authorMoen, Svein Erik
dc.contributor.authorReiling, Rune Borgan
dc.date.accessioned2015-03-23T16:27:08Z
dc.date.available2015-03-23T16:27:08Z
dc.date.issued2014-04-30
dc.identifier.isbn978-82-7218-997-5
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280125
dc.description.abstractFagskoleutdanningen i Norge har hatt en komplisert historisk utvikling, med stadige endringer i finansieringsform og ansvarsforhold. I dag er det fylkeskommunene som har finansieringsansvaret for fagskolene. Fagskoleutdanning er likevel i ferd med etablere seg som et selvstendig utdanningsvalg i tertiær utdanning. Kunnskapsdepartementet, som er sekretariat for det offentlig nedsatte utvalget som skal gjennomgå fagskolesektoren – Fagskoleutvalget, utlyste høsten 2013 et to-delt utredningsoppdrag gjennom konkurranse, som NIFU fikk i oppdrag å gjennomføre. Del én skulle være en evaluering av hvordan fylkeskommunene har lagt til rette for fagskoletilbud, mens del to skulle være en kartlegging av kostnadene ved fagskoledrift ved privat og offentlig eide fagskoler.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2014-15
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFagskolenb_NO
dc.subjectFagopplæringnb_NO
dc.titleFylkeskommunene og fagskolen: tilrettelegging for fagskoletilbud og kostnader ved fagskoledriftnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge