Show simple item record

dc.contributor.authorVibe, Nils
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.date.accessioned2015-03-20T07:19:54Z
dc.date.available2015-03-20T07:19:54Z
dc.date.issued2009-09
dc.identifier.isbn978-82-7218-630-1
dc.identifier.issn1504-1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/279818
dc.description.abstractInternasjonale undersøkelser av elevresultater, blant annet PISA, TIMSS og PIRLS, viser at norske skoler har en utfordring med kvaliteten på undervisning og læring. Læreren er skolens viktigste ressurs, og det er all grunn til å rette søkelyset mot lærerens yrkesutøvelse og arbeidsvilkår. Internasjonale sammenlikninger gir helt andre analyse- og fortolkningsmuligheter enn det en nasjonal studie ville gjøre. Derfor kan TALIS, som er den første større internasjonale komparative undersøkelsen blant lærere, bidra til å kaste lys over norsk skole.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP rapport;2009-23
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectUndervisningnb_NO
dc.subjectLæringnb_NO
dc.titleÅ være ungdomsskolelærer i Norge: Resultater fra OECDs internasjonale studie av undervisning og læring (TALIS)nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge