Show simple item record

dc.contributor.authorBorgen, Jorunn Spord
dc.contributor.authorBrandt, Synnøve S.
dc.date.accessioned2015-02-06T14:00:18Z
dc.date.available2015-02-06T14:00:18Z
dc.date.issued2006-09
dc.identifier.isbn82–7218–509–1
dc.identifier.issn1504–1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275575
dc.description.abstractVi argumenterer her for at kunst- og kulturformidling i skolen kan ha en demokratiserende funksjon ved at mange får felles referanser, felles virkemidler og felles arenaer der de samhandler. Hovedproblemet er fremdeles å nå frem med innsikter om dette til alle barn i samfunnet, ikke bare etnisk norske barn fra «møblerte hjem» som er vante kulturbrukere. Kunst og kultur må derfor formidles mange steder, i mange typer rom og på mange måter, dette for å kunne bli like relevant og tilgjengelig for alle samfunnslag og alle grupper i samfunnet. Dette forutsetter enkel tilgjengelighet for alle, og skolen er den arena der alle barn og unge møtes. Og dette forholdet til kunst og kultur er etter vår vurdering målet med Den kulturelle skolesekken og det som legitimerer ordningen. Dette er grunnlaget for de konklusjoner og anbefalinger vi kommer med her.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-rapport;5-2006
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectKunst og kultur
dc.subjectGrunnopplæring
dc.titleEkstraordinært eller selvfølgelig? Evaluering av Den kulturelle skolesekken i grunnskolennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.relation.projectKultur- og kirkedepartementet (KKD)nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge