Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelland, Håvard
dc.contributor.authorLauglo, Jon
dc.date.accessioned2015-02-06T09:16:50Z
dc.date.available2015-02-06T09:16:50Z
dc.date.issued2005-06-03
dc.identifier.isbn82–7218–497–4
dc.identifier.issn1504–1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275529
dc.description.abstractDenne rapporten sammenligner frittstående skoler og kommunale skoler på grunnskolenivå. Det overordnede spørsmål er om familiers bruk av friskoler har medført større sosial segregering i grunnskolen enn den segregeringen som en finner i kommunale skoler som et resultat av sosiale skjevheter i familiers bostedsmønstre. Vekten kommer til å ligge på foreldres økonomi og tilknytning til arbeidsmarkedet, deres utdanning og etnisitet—ressurser eller trekk en forbinder med personers og gruppers plassering i sosiale hierarkier som blir beskrevet ut fra slike begreper som sosiale klasser eller lag, eller ut fra ideer om mer kontinuerlige statushierarkier.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-rapport;2-2005
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectPrivate skoler
dc.subjectSegregering
dc.subjectGrunnopplæring
dc.subjectFriskoler
dc.titleHar frittstående grunnskoler økt segregeringen? Konsekvenser av ny lov om frittstående skoler – baselinerapport II: Elevsammensetningennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge