Show simple item record

dc.contributor.authorBergene, Ann Cecilie
dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorRogde, Kristin
dc.contributor.authorMyklebust, Runa Brandal
dc.contributor.authorBubikova-Moan, Jarmila
dc.contributor.authorVika, Karl Solbue
dc.date.accessioned2020-11-19T07:46:06Z
dc.date.available2020-11-19T07:46:06Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.isbn978-82-327-0480-4
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2688586
dc.description.abstractSpråkløyper: Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving (2016–2019) er en strategi igangsatt av Kunnskapsdepartementet med en overordnet målsetting om en systematisk og helhetlig styrking av språk-, lese- og skriveferdigheter hos alle barn og elever. Strategien retter seg mot hele personalet i barnehagen, og alle lærere på tvers av fag i skolen, med sikte på felles kompetanseheving. Strategien inkluderer tre hovedtiltak:1) regionale oppstartsamlinger for ansatte i barnehager og skoler; 2) gratis nettbaserte kompetanseutviklingspakker og 3) støtte til lokalt utviklingsarbeid – etablering av språkkommuner. Formålet med evalueringen har vært å gi innsikt i både bruken av de tre tiltakene i Språkløyper, og opplevelsen av nytte og relevans blant relevante aktører i barnehagen og skolen. Evalueringen har undersøkt hvorvidt strategien har ført til endret praksis i barnehagen og skolen, også på kommunalt og fylkeskommunalt nivå. Evalueringen har vurdert om det å bli språkkommune gir merverdi i det lokale utviklingsarbeidet innenfor språk, lesing og skriving.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2020:22
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectEvalueringen_US
dc.subjectNasjonal strategien_US
dc.subjectSpråkløyperen_US
dc.titleEvaluering av den nasjonale strategien Språkløyper : Sluttrapporten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber234en_US
dc.relation.projectUtdanningsdirektorateten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal