Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorReegård, Kaja
dc.contributor.authorRogstad, Jon Christian
dc.date.accessioned2020-02-12T13:33:44Z
dc.date.available2020-02-12T13:33:44Z
dc.date.created2019-12-27T21:38:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationReegård, K. & Rogstad, J. (2019). Lojalitet i spill. Eierskap i implementering av et matematikkdidaktisk tiltak i Oslo-skolen. Norsk pedagogisk tidsskrift, 103(4), 201-214.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2641323
dc.description.abstractTemaet for artikkelen er betydningen av lojalitet overfor implementeringen av et matematikkdidaktisk tiltak i ungdomsskoler og videregående skoler i Oslo. Matematikklærere kurses i didaktiske verktøy og gir elever som presterer svakt i matematikk, tilrettelagt undervisning. Basert på intervjuer med og spørreundersøkelser til rektorer og lærere analyseres endringen, fra det første tiltaksåret preget av motstand, til det andre året preget av engasjement og motivasjon for tiltaket. Artikkelen diskuterer hvordan indrestyrte prosesser og ytrestyrte forhold virker inn på tiltakslojalitet, og at dette er en prosess som krever tid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.subjectImplementeringen_US
dc.subjectLojaliteten_US
dc.subjectMatematikktiltaken_US
dc.subjectProgram for bedre gjennomføring i videregående opplæringen_US
dc.titleLojalitet i spill. Eierskap i implementering av et matematikkdidaktisk tiltak i Oslo-skolenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber201-214en_US
dc.source.volume103en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2019-04-02
dc.identifier.cristin1764026
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel