Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWollscheid, Sabine
dc.contributor.authorRøste, Rannveig
dc.contributor.authorVaagland, Karin
dc.date.accessioned2018-05-30T11:40:37Z
dc.date.available2018-05-30T11:40:37Z
dc.date.issued2018-04
dc.identifier.isbn978-82-327-0335-7
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2499787
dc.description.abstractI flere tiår har lærere brukt supplerende materiale for eksempel papirkopier, i undervisningen ved siden av andre læremidler (Ipsos Media CT, 2016; SSB, 1983). I Norge reguleres denne kopieringen av «Kopieringsavtale for kommuner og fylkeskommuner» (Mønsteravtale). Kopinor gjennomfører jevnlige undersøkelser om hvor mye lærere i Norge kopierer, og hvordan denne kopieringen fordeler seg på tradisjonell fotokopiering fra trykte publikasjoner og digital kopiering i form av utskrift, nedlastning og skanning. Selv om man vet ganske mye om læreres kopiering og bruk av ulike supplerende materiale, foreligger det relativt lite kunnskap om årsakene til kopiering og holdninger blant lærerne til den. Det er bakgrunnen for denne studien som retter søkelyset mot grunnene til at lærere i grunnopplæringen bruker kopier og andre former for supplerende materiale i undervisningen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2018:14
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectGrunnopplæringnb_NO
dc.subjectKopiernb_NO
dc.subjectSupplerende materialenb_NO
dc.subjectLærerenb_NO
dc.subjectFokusgruppeintervjuernb_NO
dc.title«Jeg bruker mye kopier når elevene trenger det» : En studie om hvorfor og hvordan lærere bruker supplerende materiale i grunnopplæringennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber55nb_NO
dc.relation.projectKopinornb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal