dc.contributor.author | Dahl, Jorunn | |
dc.date.accessioned | 2017-10-20T13:12:51Z | |
dc.date.available | 2017-10-20T13:12:51Z | |
dc.date.issued | 1999-04 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2461327 | |
dc.description.abstract | Foreliggende rapport er utarbeidet av NIFU på oppdrag fra Norges forskningsråd. Rapportens hovedproblemstilling er hvorvidt innføringen av den organiserte forskerutdanningen har medført endringer i doktorgradsstipendiaters bruk av tid til forskning. For å belyse problemstillingen er det foretatt en gjennomgang av opplæringsprogrammenes omfang og relevans i forhold til stipendiatenes avhandlingsarbeid. Opplæringsprogrammenes omfang og relevans har betydning for fastsetting av forskningsprosenten som benyttes til å beregne utførte årsverk innenfor forskning og utviklingsarbeid for stipendiatgruppene i den nasjonale forskningsstatistikken. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU - Norsk institutt for studier av forskning og utdanning | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;1999:2 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Doktorgradsstipendiater | nb_NO |
dc.subject | Forskningsandel | nb_NO |
dc.subject | Organisert forskerutdanning | nb_NO |
dc.title | Doktorgradstipendiaters forskningsandel – en gjennomgang av opplæringsprogrammenes omfang, innhold og relevans | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 49 | nb_NO |
dc.relation.project | Norges forskningsråd | nb_NO |