Doktorgradstipendiaters forskningsandel – en gjennomgang av opplæringsprogrammenes omfang, innhold og relevans
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2461327Utgivelsesdato
1999-04Metadata
Vis full innførselSamlinger
- 1 - Reports / Rapporter [986]
Sammendrag
Foreliggende rapport er utarbeidet av NIFU på oppdrag fra Norges forskningsråd. Rapportens hovedproblemstilling er hvorvidt innføringen av den organiserte forskerutdanningen har medført endringer i doktorgradsstipendiaters bruk av tid til forskning. For å belyse problemstillingen er det foretatt en gjennomgang av opplæringsprogrammenes omfang og relevans i forhold til stipendiatenes avhandlingsarbeid. Opplæringsprogrammenes omfang og relevans har betydning for fastsetting av forskningsprosenten som benyttes til å beregne utførte årsverk innenfor forskning og utviklingsarbeid for stipendiatgruppene i den nasjonale forskningsstatistikken.