dc.contributor.author | Lødding, Berit | |
dc.contributor.author | Markussen, Eifred | |
dc.contributor.author | Wollscheid, Sabine | |
dc.date.accessioned | 2016-06-24T06:41:56Z | |
dc.date.available | 2016-06-24T06:41:56Z | |
dc.date.issued | 2001-06 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0165-0 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2393959 | |
dc.description.abstract | NIFU har gjennomført prosjektet Forskning på kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene i videregående opplæring på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. I denne sluttrapporten fra prosjektet belyser vi overgangen mellom ungdomsskolen og videregående opplæring på grunnlag av intervjuer med elever og lærere i 10. trinn og i Vg1. Vi presenterer også en læreplananalyse av norskfaget og en litteraturgjennomgang på temaet studieforberedthet. I siste kapittel oppsummerer vi fra hele prosjektet. Overgangen mellom Vg3 og høyere utdanning er belyst i delrapport 2 fra prosjektet som kom høsten 2015. Delrapport 1 fra våren 2015 inneholder analyse av registerdata for tre ungdomsskolekull over i videregående skole og gjennom de første årene av høyere utdanning. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2016:1 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Videregående utdanning | nb_NO |
dc.subject | Studieforberedende utdanningsprogram | nb_NO |
dc.subject | Innhold | nb_NO |
dc.subject | Kvalitet | nb_NO |
dc.subject | Relevans | nb_NO |
dc.title | Kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene: Sluttrapport | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 122 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |