Show simple item record

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorMarkussen, Eifred
dc.contributor.authorWollscheid, Sabine
dc.date.accessioned2016-06-24T06:41:56Z
dc.date.available2016-06-24T06:41:56Z
dc.date.issued2001-06
dc.identifier.isbn978-82-327-0165-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2393959
dc.description.abstractNIFU har gjennomført prosjektet Forskning på kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene i videregående opplæring på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. I denne sluttrapporten fra prosjektet belyser vi overgangen mellom ungdomsskolen og videregående opplæring på grunnlag av intervjuer med elever og lærere i 10. trinn og i Vg1. Vi presenterer også en læreplananalyse av norskfaget og en litteraturgjennomgang på temaet studieforberedthet. I siste kapittel oppsummerer vi fra hele prosjektet. Overgangen mellom Vg3 og høyere utdanning er belyst i delrapport 2 fra prosjektet som kom høsten 2015. Delrapport 1 fra våren 2015 inneholder analyse av registerdata for tre ungdomsskolekull over i videregående skole og gjennom de første årene av høyere utdanning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2016:1
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectVideregående utdanningnb_NO
dc.subjectStudieforberedende utdanningsprogramnb_NO
dc.subjectInnholdnb_NO
dc.subjectKvalitetnb_NO
dc.subjectRelevansnb_NO
dc.titleKvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene: Sluttrapportnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber122nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge