Blar i 1 - Reports / Rapporter på emneord "Utdanningsforskning"
Viser treff 1-7 av 7
-
Evaluering av Ph.d.-rådet – et initiativ til styrket uddannelsesforskning rettet mod folkeskolen
(NIFU-rapport;2015:17, Research report, 2015-05)Ph.d.-rådet for uddannelsesforskning ble opprettet i 2011 etter initiativ av Folketinget. I henhold til Globaliseringsavtalen 2011-12 er formålet å styrke utdannelsesforskning rettet mot folkeskolen gjennom utdannelse av ... -
Kartlegging av norsk utdanningsforskning
(NIFU STEP-rapport;2007-32, Research report, 2007-11)Denne rapporten er en kartlegging av norsk utdanningsforskning som er eksplorerende av karakter. Oppdragsgiver er Kunnskapsdepartementet, og prosjektet er et ledd i departementets utarbeidelse av en strategi for ... -
Ressursinnsatsen innenfor utdanningsforskning 2007
(NIFU STEP rapport;2009-16, Research report, 2009-05)På oppdrag for Kunnskapsdepartementet har NIFU STEP kartlagt FoU-ressurser innenfor utdanningsforskning i 2007. Kartleggingen omfatter utdanningsforskning i universitets- og høgskolesektoren og instituttsektoren og er ... -
Utdanningsforskning i Norge 2011: Ressurser og resultater
(NIFU rapport;2013-31, Research report, 2013-08)Etter avtale med Kunnskapsdepartementet og Norges forskningsråd har NIFU kartlagt ressurser og resultater innenfor utdanningsforskning. Vi ser på omfanget av ressurser til utdanningsforskning i 2011, sammenlignet med ... -
Utdanningsforskning i Norge 2013. Ressurser og resultater
(NIFU rapport;2015:8, Research report, 2015-06-12)NIFU har kartlagt ressurser til utdanningsforskning i 2007, 2009, 2011 og 2013, og denne rapporten er dermed den fjerde i serien. For 2013 er det gjennomført en spørreundersøkelse. Definisjoner og spørsmål i den siste ... -
Utdanningsforskning i Norge 2015: Ressurser og resultater
(NIFU-rapport;2017:4, Research report, 2017-04)NIFU har for femte gang kartlagt norsk utdanningsforskning. Rapporten gir en oversikt over ressurser til forskning og utviklingsarbeid (FoU) på utdanningsfeltet målt i driftsutgifter og menneskelige ressurser. Vi har ... -
Utdanningsforskning: Fagdepartementets sektorforskningsansvar
(NIFU STEP-rapport;15-2007, Research report, 2007-04)Kunnskapsdepartementet står overfor to forskningspolitiske hovedutfordringer som følger av departementets dobbeltrolle som forvaltningsorgan for norsk forskning. For det første har departementet en overordnet rolle som ...