Blar i 1 - Reports / Rapporter på emneord "Lærerutdanning"
Viser treff 1-7 av 7
-
Deltakerundersøkelsen 2013. Resultater av en spørreundersøkelse blant ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien "Kompetanse for kvalitet"
(NIFU rapport;2013-35, Research report, 2013-10-15)I denne rapporten presenteres resultater fra Deltakerundersøkelsen 2013, en spørreundersøkelse rettet mot ansatte i skolen som har tatt videreutdanning i regi av strategien Kompetanse for kvalitet. Strategien Kompetanse ... -
Evaluering av Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL): Aktivitet og kvalitet
(NIFU-rapport;2021:6, Research report, 2021-02)På oppdrag fra Norges forskningsråd har NIFU evaluert ordningen med Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL). Målet er å styrke forskningskompetanse og kunnskapsgrunnlag i lærerutdanningene. NAFOL skulle bidra til ... -
Fra lærerutdanning til skole: En undersøkelse blant nyutdannede allmennlærere i 2009
(NIFU STEP rapport;32-2010, Research report, 2010-10)Formålet med denne rapporten er å studere nærmere noen av de utfordringer nyutdannede allmennlærere møter både mht å få en lærerjobb og til selve utøvelsen av læreryrket. -
Lærerutdanningene: Statistiske oversikter og utviklingstrekk
(NIFU rapport;2014-31, Research report, 2014-09)Den sterke oppmerksomheten rundt kvalitet i skole og barnehage og lærernes store betydning for elevenes læring og skolens kvalitet er bakgrunnen for denne rapporten som NIFU har skrevet på oppdrag fra Utdanningsforbundet. ... -
Nettbasert grunnskolelærerutdanning ved Høgskolen i Telemark. Rapport fra følgeforskning
(NIFU rapport;2013-37, Research report, 2013-09-15)På oppdrag fra Høgskolen i Telemark har NIFU gjennomført et følgeforskningsoppdrag knyttet til innføring av nettbasert grunnskolelærerutdanning. Målet har vært å vurdere hvordan den nettbaserte grunnskolelærerutdanningen ... -
PraksisFoU 2005-2010: Vurdering av forskningsprogrammet Praksisrettet FoU for barnehagen, grunnopplæringen og lærerutdanningen
(NIFU STEP rapport;2009-25, Research report, 2009-05)NIFU STEP har på oppdrag for Norges forskningsråd gjort en vurdering av forskningsprogrammet Praksisrettet FoU for barnehagen, grunnopplæringen og lærerutdanningen. -
Styring og regulering av sykepleier-, lærer- og ingeniørutdanningen i fire land: En sammenlignende studie av Norge, England, Finland og Nederland.
(NIFU-rapport;4-2000, Research report, 2000-01)Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Norgesnettrådet. Formålet er å gi en sammenlignende oversikt over hvordan sykepleier-, lærer- og ingeniørutdanningen styres og reguleres i Norge, England, Finland og Nederland.