Blar i 1 - Reports / Rapporter på forfatter "Reymert, Ingvild"
-
Academic career structures in Europe : Perspectives from Norway, Denmark, Sweden, Finland, the Netherlands, Austria and the UK
Frølich, Nicoline; Wendt, Kaja; Reymert, Ingvild; Tellmann, Silje Maria; Elken, Mari; Kyvik, Svein; Vabø, Agnete; Larsen, Even Hellan (NIFU Report;2018:4, Research report, 2018-02)The higher education sector is increasingly important to society and national economies. Recruitment to academic positions, academic career prospects, and working conditions are critical issues in this regard. Importantly, ... -
Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger
Reymert, Ingvild; Nesje, Kjersti; Thune, Taran (NIFU-rapport;2017:10, Research report, 2017-06)Hensikten med rapporten er å gi et oppdatert bilde av hvordan det er å være doktorgradskandidat i Norge våren 2017, og sammenlikne utviklingen over tid. Målet er å gi alle dem som jobber for å planlegge, gjennomføre eller ... -
Evaluation of the Spark pilot: Identifying novel and unconventional research by doubleblinded peer review
Langfeldt, Liv; Ingeborgrud, Lina; Reymert, Ingvild; Svartefoss, Silje Marie; Borlaug, Siri Brorstad (NIFU Report;2022:2, Research report, 2021-12)This report presents the results of an evaluation of the Spark pilot, a research funding instrument which was piloted by the Swiss National Science Foundation (SNSF) in 2019 and 2020 to enable rapid funding of unconventional ... -
Evaluering av ordningen med fakultets- og instituttstyrer ved Universitetet i Stavanger
Stensaker, Bjørn; Vabø, Agnete; Reymert, Ingvild (NIFU-rapport;2016:7, Research report, 2016-03)Universitetet i Stavanger (UiS) har hatt ulike styrings- og ledelsesmodeller siden etableringen av det nye universitetet i 2005. I 2011 ble det gjeninnført styrer på både fakultets- og instituttnivå ved universitetet, og ... -
Hvordan ser arbeidslivet på kandidater fra Universitetet i Oslo? Resultater fra en undersøkelse i et utvalg virksomheter i 2016
Reymert, Ingvild; Aamodt, Per Olaf; Børing, Pål; Næss, Terje (NIFU-rapport;2016:38, Research report, 2016-11)På oppdrag fra Universitetet i Oslo (UiO) har NIFU gjennomført en undersøkelse blant et utvalg arbeidsgivere for å finne ut hvem som ansetter kandidater fra UiO eller andre læresteder, og hvorfor. Undersøkelsen belyser ... -
Kandidatundersøkelsen 2015: I hvor stor grad er nyutdannede mastere berørt av nedgangskonjunkturen?
Støren, Liv Anne; Salvanes, Kari Vea; Reymert, Ingvild; Arnesen, Clara Åse; Wiers-Jenssen, Jannecke (NIFU-rapport;2016:17, Research report, 2016-06)Denne rapporten presenterer hovedresultater fra Kandidatundersøkelsen 2015. Dette er en spørreundersøkelse som er gjennomført blant personer som har tatt mastergrad, om lag et halvt år etter at de fullførte sin utdanning. ... -
Karriere og arbeidsvilkår i norsk akademia : Resultater fra en survey blant vitenskapelig ansatte
Tellmann, Silje Maria; Ulvestad, Marte E. S.; Reymert, Ingvild; Gunnes, Hebe; Larsen, Even Hellan (NIFU-rapport;2019:2, Research report, 2019-01)Denne rapporten belyser hvordan vitenskapelig ansatte i universiteter og høgskoler og forskningsinstitutter opplever noen sentrale aspekter ved egen arbeidssituasjon og oppgaver, karrierestruktur og organisering og styring ... -
Kompetanseutnyttelse blant mastere to–tre år etter eksamen : Resultater fra Spesialkandidatundersøkelsen 2017
Støren, Liv Anne; Nesje, Kjersti; Salvanes, Kari Vea; Arnesen, Clara Åse; Reymert, Ingvild (NIFU-rapport;2018:2, Research report, 2018-01)Denne rapporten presenterer resultater fra en spørreundersøkelse blant personer som fullførte en mastergrad eller tilsvarende i 2014. De var utdannet i humanistiske og estetiske fag, samfunnsfag og juss, økonomisk-administrative ... -
Steering approaches in higher education: Comparing Norway, Sweden, Finland, the Netherlands and UK (England)
Elken, Mari; Frølich, Nicoline; Reymert, Ingvild (NIFU Report;2016:35, Research report, 2016-10)This report was commissioned by the Danish Ministry of Higher Education and Science and examines steering approaches in five European countries in light of recent trends in higher education governance and steering.