dc.contributor.author | Vennerød-Diesen, Frida Felicia | |
dc.contributor.author | Pedersen, Cathrine | |
dc.contributor.author | Persson, Marlene Folkestad | |
dc.contributor.author | Andersen, Patrick Lie | |
dc.contributor.author | Ljunggren, Jørn | |
dc.date.accessioned | 2024-06-24T13:01:00Z | |
dc.date.available | 2024-06-24T13:01:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0654-9 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3135616 | |
dc.description.abstract | Denne delrapporten er den andre publikasjonen fra prosjektet Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet. Prosjektet gjennomføres på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet av forskningsinstituttene NOVA og NIFU. Denne delrapporten legger vekt på å beskrive hvordan skoleerfaringer under pandemien varierer mellom undergrupper av elever og andre aktører i skolen, som ble berørt av pandemien på ulike måter og i ulik grad (ulike erfaringskontekster). For å gjøre det, benytter vi oss av casestudier, den longitudinelle studien Ungdom i Endring, spørreskjema til skoleledere og registerdata (Ungdata). I sluttrapporten vil vi bygge videre på analysene i denne delrapporten for å gå i dybden på langtidskonsekvenser av koronapandemien. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2024:10 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Koronapandemien | en_US |
dc.title | «Et bevis på at man trenger skolen, egentlig» Delrapport 2: Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 160 | en_US |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | en_US |