dc.contributor.author | Pedersen, Cathrine | |
dc.contributor.author | Vika, Karl Solbue | |
dc.date.accessioned | 2022-06-02T13:10:50Z | |
dc.date.available | 2022-06-02T13:10:50Z | |
dc.date.issued | 2022-04 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0554-2 | |
dc.identifier.issn | 1894-8200 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2997391 | |
dc.description.abstract | Grunnskolelærerutdanningene ved fem universiteter og høyskoler fikk i 2017 prosjektmidler fra Kunnskapsdepartementet for å styrke lærerutdanningenes arbeid med profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK). Prosjektene startet i 2018 og ble avsluttet i 2021. De fem lærestedene er Universitetet i Agder, Universitetet i Sørøst-Norge, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Høgskolen i Østfold, og Høgskolen i Volda. På oppdrag fra disse institusjonene har NIFU gjennomført en kvantitativ spørreundersøkelse rettet mot faglig ansatte ved grunnskolelærerutdanningene for å kartlegge bruk av digitale ressurser, kompetansehevende tiltak og hvordan de underviser for å heve lærerstudentenes PfDK. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Arbeidsnotat;2022-2 | |
dc.subject | Digital kompetanse | en_US |
dc.subject | Grunnskolelærerutdanninger | en_US |
dc.title | Profesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningene: Status og endringer over tid ved fem grunnskolelærerutdanninger i Norge (2019–2021) | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.source.pagenumber | 90 | en_US |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | en_US |