Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPedersen, Cathrine
dc.contributor.authorVika, Karl Solbue
dc.date.accessioned2022-06-02T13:10:50Z
dc.date.available2022-06-02T13:10:50Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifier.isbn978-82-327-0554-2
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2997391
dc.description.abstractGrunnskolelærerutdanningene ved fem universiteter og høyskoler fikk i 2017 prosjektmidler fra Kunnskapsdepartementet for å styrke lærerutdanningenes arbeid med profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK). Prosjektene startet i 2018 og ble avsluttet i 2021. De fem lærestedene er Universitetet i Agder, Universitetet i Sørøst-Norge, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Høgskolen i Østfold, og Høgskolen i Volda. På oppdrag fra disse institusjonene har NIFU gjennomført en kvantitativ spørreundersøkelse rettet mot faglig ansatte ved grunnskolelærerutdanningene for å kartlegge bruk av digitale ressurser, kompetansehevende tiltak og hvordan de underviser for å heve lærerstudentenes PfDK.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2022-2
dc.subjectDigital kompetanseen_US
dc.subjectGrunnskolelærerutdanningeren_US
dc.titleProfesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningene: Status og endringer over tid ved fem grunnskolelærerutdanninger i Norge (2019–2021)en_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.source.pagenumber90en_US
dc.relation.projectKunnskapsdepartementeten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel