Show simple item record

dc.contributor.authorOlsen, Dorothy Sutherland
dc.contributor.authorIngeborgrud, Lina
dc.date.accessioned2022-02-28T11:52:57Z
dc.date.available2022-02-28T11:52:57Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.isbn978-82-327-0544-3
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2981681
dc.description.abstractDenne rapporten er resultatet av et oppdrag for Arbeidsgiverforeningen Spekter. Målet har vært å få en bedre forståelse for hvordan læring i arbeidslivet foregår, og en oppdatert oversikt over hvordan noen av Spekters medlemsvirksomheter arbeider med kompetanseutvikling hos de ansatte. Gjennom intervjuer med Spekter-medlemmer har vi fått innsikt i hvordan de arbeider med kompetanseplanlegging, beskrivelser av flere former for opplæring og erfaringer med utvikling av læringstilbud, samt beskrivelser av uformell læring og ulike måter å utvikle kompetanse på. I tillegg har vi gjennomført en litteraturstudie for å få oversikt over nyere forskning og studier av læring i arbeidslivet, og for å foreslå hvordan et fremtidig arbeid med kompetanseutvikling kan forbedres.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2021:19
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectSpekter-medlemmeren_US
dc.subjectKompetanseplanleggingen_US
dc.subjectKompetanseutviklingen_US
dc.titleLæring i arbeidslivet: Et innblikk i hvordan Spekter-medlemmer jobber med kompetanseplanlegging og kompetanseutviklingen_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.source.pagenumber67en_US
dc.relation.projectArbeidsgiverforeningen Spekteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal