Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsen, Dorothy Sutherland
dc.contributor.authorIngeborgrud, Lina
dc.date.accessioned2022-02-28T11:52:57Z
dc.date.available2022-02-28T11:52:57Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.isbn978-82-327-0544-3
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2981681
dc.description.abstractDenne rapporten er resultatet av et oppdrag for Arbeidsgiverforeningen Spekter. Målet har vært å få en bedre forståelse for hvordan læring i arbeidslivet foregår, og en oppdatert oversikt over hvordan noen av Spekters medlemsvirksomheter arbeider med kompetanseutvikling hos de ansatte. Gjennom intervjuer med Spekter-medlemmer har vi fått innsikt i hvordan de arbeider med kompetanseplanlegging, beskrivelser av flere former for opplæring og erfaringer med utvikling av læringstilbud, samt beskrivelser av uformell læring og ulike måter å utvikle kompetanse på. I tillegg har vi gjennomført en litteraturstudie for å få oversikt over nyere forskning og studier av læring i arbeidslivet, og for å foreslå hvordan et fremtidig arbeid med kompetanseutvikling kan forbedres.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2021:19
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectSpekter-medlemmeren_US
dc.subjectKompetanseplanleggingen_US
dc.subjectKompetanseutviklingen_US
dc.titleLæring i arbeidslivet: Et innblikk i hvordan Spekter-medlemmer jobber med kompetanseplanlegging og kompetanseutviklingen_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.source.pagenumber67en_US
dc.relation.projectArbeidsgiverforeningen Spekteren_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal