dc.contributor.author | Grøgaard, Jens B. | |
dc.contributor.author | Helland, Håvard | |
dc.contributor.author | Lauglo, Jon | |
dc.date.accessioned | 2015-06-05T12:37:33Z | |
dc.date.available | 2015-06-05T12:37:33Z | |
dc.date.issued | 2008-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-601-1 | |
dc.identifier.issn | 1504-1824 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/284701 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten analyserer resultatvariasjon mellom skoler. Data for skoleåret 2004-2005 for fjerde, sjuende og tiende trinn i grunnskolen og for grunnkurset i videregående skole analyseres. Det overordnede spørsmålet for prosjektet har vært: I hvilken grad samvarierer elevenes og skolenes læringsresultater med ulikheter i ressursbruk, læringsmiljø, skolebasert vurdering og hvordan det arbeides med kvalitetsutvikling? I analysene kontrolleres det for kjennetegn ved elevene (som for eksempel deres kjønn, sosiale bakgrunn og innvandringsbakgrunn). For elevenes læringsutbytte benyttes data fra nasjonale prøver og karakterstatistikken fra 2004 og 2005. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP-rapport;2008-45 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Grunnskole | nb_NO |
dc.subject | Videregående skole | nb_NO |
dc.subject | Læringsutbytte | nb_NO |
dc.subject | Ressursbruk | nb_NO |
dc.subject | Læringsmiljø | nb_NO |
dc.title | Elevenes læringsutbytte: Hvor stor betydning har skolen? En analyse av ulikhet i elevers prestasjonsnivå i fjerde, syvende og tiende trinn i grunnskolen og i grunnkurset i videregående | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 279 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |