Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrøgaard, Jens B.
dc.contributor.authorHelland, Håvard
dc.contributor.authorLauglo, Jon
dc.date.accessioned2015-06-05T12:37:33Z
dc.date.available2015-06-05T12:37:33Z
dc.date.issued2008-12
dc.identifier.isbn978-82-7218-601-1
dc.identifier.issn1504-1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/284701
dc.description.abstractDenne rapporten analyserer resultatvariasjon mellom skoler. Data for skoleåret 2004-2005 for fjerde, sjuende og tiende trinn i grunnskolen og for grunnkurset i videregående skole analyseres. Det overordnede spørsmålet for prosjektet har vært: I hvilken grad samvarierer elevenes og skolenes læringsresultater med ulikheter i ressursbruk, læringsmiljø, skolebasert vurdering og hvordan det arbeides med kvalitetsutvikling? I analysene kontrolleres det for kjennetegn ved elevene (som for eksempel deres kjønn, sosiale bakgrunn og innvandringsbakgrunn). For elevenes læringsutbytte benyttes data fra nasjonale prøver og karakterstatistikken fra 2004 og 2005.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-rapport;2008-45
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectGrunnskolenb_NO
dc.subjectVideregående skolenb_NO
dc.subjectLæringsutbyttenb_NO
dc.subjectRessursbruknb_NO
dc.subjectLæringsmiljønb_NO
dc.titleElevenes læringsutbytte: Hvor stor betydning har skolen? En analyse av ulikhet i elevers prestasjonsnivå i fjerde, syvende og tiende trinn i grunnskolen og i grunnkurset i videregåendenb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber279nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge