dc.contributor.author | Salvanes, Kari Vea | |
dc.contributor.author | Grøgaard, Jens B. | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.contributor.author | Lødding, Berit | |
dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.date.accessioned | 2015-06-05T09:23:12Z | |
dc.date.available | 2015-06-05T09:23:12Z | |
dc.date.issued | 2015-05 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0114-8 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/284658 | |
dc.description.abstract | NIFU gjennomfører prosjektet "Forskning på kvalitet, innhold og relevans i de studieforberedende utdanningsprogrammene i videregående opplæring" på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Dette er den første underveisrapporten fra prosjektet. Her følger vi tre ungdomskull fra grunnskolen, over i videregående opplæring og gjennom de første årene av høyere utdanning. Vi undersøker overgangen fra ungdomsskolen til de studieforberedende utdanningsprogrammene studiespesialisering, musikk, dans og drama og idrett, kompetanseoppnåelse i hver av disse tre utdanningsprogrammene, valg av studier og mestring i høyere utdanning, målt som studiepoengproduksjon og frafall. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2015-13 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Videregående opplæring | nb_NO |
dc.subject | Studieforberedende | nb_NO |
dc.subject | Kvalitet | nb_NO |
dc.subject | Relevans | nb_NO |
dc.title | Overganger og gjennomføring i de studieforberedende programmene | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 96 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |