Show simple item record

dc.contributor.authorReymert, Ingvild
dc.contributor.authorHjellbrekke, Johs
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorFrølich, Nicoline
dc.date.accessioned2015-06-04T12:31:42Z
dc.date.available2015-06-04T12:31:42Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.isbn978-82-327-0116-2
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/284596
dc.description.abstractI dette notatet reiser vi spørsmålet om hva som er de grunnleggende institusjonsforskjellene i norsk høyere utdanningssektor. Formålet har vært å teste ut metoder til å tegne et «kart» over de norske lærestedene i høyere utdanning basert på noen sentrale faktorer basert på data samlet inn blant fast vitenskapelig ansatte i UH-sektoren som ledd i et strategisk forskningsprosjekt for Kunnskapsdepartementet .Til tross for at institusjonene tilsynelatende har blitt likere i de siste ti årene, hvor de har blitt behandlet av felles lov, stillingsstruktur, finansieringsmodell og høgskolene har hatt mulighet til å bli akkreditert universitet, finner vi fremdeles det samme hovedskillet mellom de eldre universitetene som forskningsintense og de statlige høgskolene. Norge har fremdeles en klart todelt sektor, på tross av de senere års utvikling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2015-13
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectUniversitets- og høgskolesektorennb_NO
dc.subjectSkillelinjernb_NO
dc.subjectForskningsintensitetnb_NO
dc.subjectKartleggingnb_NO
dc.titleSkillelinjer i universitets- og høgskolesektoren: Et eksplorerende notatnb_NO
dc.typeWorking Papernb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO
dc.relation.projectKunnskapsdepartementetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge