dc.contributor.author | Kaloudis, Aris | |
dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.contributor.author | Sandven, Tore | |
dc.date.accessioned | 2015-06-02T08:55:16Z | |
dc.date.available | 2015-06-02T08:55:16Z | |
dc.date.issued | 2008-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-587-8 | |
dc.identifier.issn | 1504-1824 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/284381 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne rapporten har vært å gi innsikt i hvilke faktorer eller forhold som har betydning for kompetanseinvesteringer, både på individnivå, virksomhetsnivå og samfunnsnivå. I rapporten har vi forsøkt å gi et bredt og helhetlig bilde av omfanget av opplæring i arbeidslivet, vi ser altså ikke bare på kurs og lignende, men også andre typer organisert opplæring; organisert veiledning av kolleger, jobbrotasjon/hospitering, studiesirkler og selvstudier. Spesielt har vi kartlagt opplæring av nyansatte. Resultatene har klart vist at kurs og lignende bare er en mindre del av den totale opplæring som skjer i arbeidslivet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP-rapport;2008-31 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Kompetanseinvesteringer | nb_NO |
dc.subject | Arbeidsliv | nb_NO |
dc.subject | Opplæring | nb_NO |
dc.title | Kompetanseinvesteringer i norsk arbeidsliv: En kvantitativ studie av CVTS3, ABU 2003 og Lærevilkårsmonitoren | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 101 | nb_NO |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | nb_NO |