Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKarlsen, Hilde
dc.date.accessioned2015-04-17T20:34:39Z
dc.date.available2015-04-17T20:34:39Z
dc.date.issued2011-12
dc.identifier.isbn978-82-7218-801-5
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/282039
dc.description.abstractDenne rapporten diskuterer i hvilken grad og hvordan læringsutbytte i høyere utdanning kan måles, og bidrar med empiriske analyser av læringsutbytte ved hjelp av surveydata. Diskusjonen tar for seg utfordringer med tanke på måling av læringsutbytte generelt, og overførbar kompetanse spesielt. I dette inngår også en gjennomgang av konseptualiseringen og teoretiseringen av læringsutbytte, overførbar kompetanse og overførbarhet, og utfordringer som knytter seg til dette med tanke på måling og indikatorutvikling på tvers av utdanningsprogrammer, utdanningsinstitusjoner og land. Hensikten med rapporten er å drøfte utfordringer vi står overfor ved design av forskningsopplegg som har til hensikt å måle læringsutbytte generelt, og overførbar kompetanse spesielt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2011-42
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectLæringsutbyttenb_NO
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.titleKlare for arbeidslivet? En drøfting av metodiske utfordringer for måling av læringsutbytte i høyere utdanningnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber100nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge