dc.contributor.author | Støren, Liv Anne | |
dc.date.accessioned | 2015-04-03T18:39:49Z | |
dc.date.available | 2015-04-03T18:39:49Z | |
dc.date.issued | 2012-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-878-7 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280935 | |
dc.description.abstract | Denne studien har som siktemål å besvare en rekke spørsmål om betydningen av entreprenørskap i høyere utdanning og læringsutbyttet av å hatt entreprenørskap som en del av sin utdanning. Datamaterialet som benyttes i rapporten, omfatter nyutdannede som deltok i NIFUs kandidatundersøkelse 2011. Hoveddelen av materialet er basert på en tilleggsundersøkelse til Kandidatundersøkelsen. De som deltok i undersøkelsen, var høyere grads kandidater (mastere) innenfor alle fagfelt, og to grupper av bachelorer, nemlig bachelorer i ingeniørfag og i økonomisk-administrative fag. Totalt svarte 2827 personer på undersøkelsen, noe som utgjorde halvparten av dem som fikk tilsendt spørreskjema. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Kunnskapsdepartementet, Kommunal- og regionaldepartementet og Nærings- og handelsdepartementet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2012-45 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Læringsutbytte | nb_NO |
dc.subject | Entreprenørskap | nb_NO |
dc.title | Entreprenørskap i høyere utdanning - erfaringer blant nyutdannede | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |