dc.contributor.author | Opheim, Vibeke | |
dc.contributor.author | Wiborg, Øyvind | |
dc.date.accessioned | 2015-04-03T18:02:28Z | |
dc.date.available | 2015-04-03T18:02:28Z | |
dc.date.issued | 2012-11-27 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-881-7 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280919 | |
dc.description.abstract | Dette er fjerde delrapport fra prosjektet 'Ressurser og resultater i grunnopplæringen'. Hensikten med rapporten er å undersøke elevers læringssituasjon på skolen og i klasserommet. Rapporten tar utgangspunkt i funn fra tidligere delrapporter i prosjektet og drøfter følgende problemstillinger: Fører lærerstyrt undervisning til bedre skoleprestasjoner enn undervisning som er basert på gruppearbeid og andre former for mer elevaktiv undervisning? Fører mye evaluering og vurdering til lavere skoleprestasjoner? I hvilken grad har læringsmiljøet betydning for elevenes prestasjoner? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2012-37 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Skoleprestasjoner | nb_NO |
dc.subject | Læringsmiljø | nb_NO |
dc.title | Resultater fra en spørreundersøkelse blant elever og lærere på 9. trinn og i videregående trinn 1. Delrapport 4 fra prosjektet 'Ressurser og resultater i grunnopplæringen' | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |