Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.date.accessioned2015-04-03T17:46:21Z
dc.date.available2015-04-03T17:46:21Z
dc.date.issued2012-09-03
dc.identifier.isbn978-82-7218-863-3
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280911
dc.description.abstractDenne rapporten har som formål å belyse hvordan ulike drivkrefter har påvirket innholdet og utformingen av grunnutdanningene i sykepleie og medisin, med særlig vekt på profesjonenes interesser, roller og påvirkningsmuligheter. Fremgangsmåten i rapporten er å forsøke å gi et oversiktsbilde av hvordan profesjonsutdanningene formes i et utdanningssystem der mange aktører spiller inn sine interesser. Rapporten er basert på gjennomgang av forskningslitteratur og utvalgte stortingsmeldinger og interessepolitiske dokumenter relatert til stortingsmeldingene. Særlig vekt har blitt lagt på hvordan spenningen mellom yrkesorientering og akademisk orientering får innvirkning i grunnutdanningene i sykepleie og medisin. Denne spenningen er på mange måter et kjennetegn ved profesjonene, i og med at de skal være yrkesrettede og dermed generalistpregete, samtidig som de bygger på en viss grad av spesialisert kunnskap.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2012-33
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectSykepleierutdanningnb_NO
dc.subjectMedisinnb_NO
dc.titleDrivkrefter i profesjonsutdanningene i sykepleie og medisinnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge