Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorStøren, Liv Anne
dc.contributor.authorWaagene, Erica
dc.date.accessioned2015-04-03T17:40:22Z
dc.date.available2015-04-03T17:40:22Z
dc.date.issued2012-08-20
dc.identifier.isbn978-82-7218-858-9
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280907
dc.description.abstractFagskolene er et nesten uutforsket felt innenfor norsk utdanningsforskning. Denne rapporten er basert på en kandidatundersøkelse blant fagskolekandidater og skal være et bidrag til å tette litt av kunnskapshullet. Fagskoleutdanning bygger på videregående opplæring og skal være et alternativ til høyere utdanning. Fagskolene omfatter et vidt spekter av utdanninger. Rapporten ser på situasjonen for fagskoleutdannede ca. tre kvart år etter at utdanningen er fullført. Vi kartlegger også "hvem" de fagskoleutdannede er, og deres synspunkter på og motiver for utdanningen. Fagskoleutdanningen skal være yrkesrettet, og dermed er tilpasning til arbeidsmarkedet også et viktig tema.nb_NO
dc.description.sponsorshipKunnskapsdepartementetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2012-31
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFagskolenb_NO
dc.subjectArbeidsmarkedstilpasningnb_NO
dc.titleFagskoleutdannede – hvem de er og hvor de gårnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge