dc.contributor.author | Aasen, Petter | |
dc.contributor.author | Møller, Jorunn | |
dc.contributor.author | Rye, Ellen | |
dc.contributor.author | Ottesen, Eli | |
dc.contributor.author | Prøitz, Tine Sophie | |
dc.contributor.author | Hertzberg, Frøydis | |
dc.date.accessioned | 2015-04-03T07:59:13Z | |
dc.date.available | 2015-04-03T07:59:13Z | |
dc.date.issued | 2012-05-29 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-834-3 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280885 | |
dc.description.abstract | Innføringen av et nytt styrings- og forvaltningssystem var en sentral del av og en forutsetning for reformen. Hovedformålet med prosjektet er å undersøke om det nye styrings- og forvaltningssystemet fungerer i tråd med intensjonene. Prosjektet belyser forbindelseslinjer og samhandling mellom forvaltningsnivåene, hvordan ulike strategier og tiltak prioriteres og gjennomføres på nasjonalt, regionalt og lokalt nivå, og hvilke innvirkninger de styrings- og forvaltningsmessige endringene har for skolens/ lærebedriftens tilrettelegging av læringsarbeidet i relasjon til målsettingene i Kunnskapsløftet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2012-20 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Styring og ledelse | nb_NO |
dc.subject | Organisering | nb_NO |
dc.subject | Skoleledelse | nb_NO |
dc.title | Kunnskapsløftet som styringsreform - et løft eller et løfte? Forvaltningsnivåenes og institusjonenes rolle i implementeringen av reformen | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |